středa 18. listopadu 2009

BASHER (Rozhovor z DOA)


Rozhovor DOA crew a řezníka jménem Basher sice už proběhl více než před týdnem, ale pro anglického slova neznalé, jej teď, s laskavým svolením obou výše jmenovaných přináší exkluzivně basshole.cz.

Příjemné čtení!

Originální rozhovor najdete zde

DOA: Tvé jmeno je v poslední době skloňováno stále častěji, ale málo kdo ví, kde ses tu vlastně vzal. Kdy poprvé jsi pronikl do světa Drum & Bassu?

Basher: S Junglem jsem měl co do činění, už v 12 letech, mixoval jsem happy hardcore asi rok, no a DnB bylo logické vyústění toho všeho.

DOA: Co jsi v prvé řadě? DJ nebo producent?

Basher: Je mi potěšením říct, že DJ.

DOA: Kdy sis vlastně uvědomil, že tvé tracky jsou schopné obstát i v té nejvyšší lize?

Basher: Stále si tím nejsem jistý. Byli to Danny Wheeler a Rob z Pendulum, kteří mi dodali sebedůvěru, abych nabídl své výtvory různým labelům. Jednoduše jsem je zkontaktoval prostřednictvím AIM a dorážel na ně, aby mi dali své AIM jména, ikdyž jsem je ve skutečnosti už měl od kámoše, který je teď velice známy, co se DnB týče, a proto by měl zůstat nejmenovan. Když jsem si to trochu vychytal, tak mi poskytli velice pozitivní ohlasy na track, který jsem vytvořil ("Leachcraft") a byl to zrovna Danny Wheeler, který mi řekl, že je to dost dobré, na oficiální vydání, tak jsem to poslal předním labelům (jejihž AIM jména jsem si také zjistil), no a později, tentýž den, jsem už měl na drátě Andyho C :)

DOA: Mnoho producentů sní o tom, že jednoho dne své výtvory upíší nějakému labelu.Tobě zavolal sám Andy C, že bandička okolo RAM Records tvé věci opravdu chce. Můžeš popsat, jaký to byl pocit, slyšet, že se tak zajímají o tvou hudbu?

Basher: Určitě to byl jeden z asi deseti nejlepších pocitů, které jsem zatím zažil, samozřejmě na stejné úrovni jako bylo narození mých dětí, nebo chvíle kdy jsem si udělal řidičák, no a ještě jich je pár, ale o nich tady mluvit nebudu. Dostat ve dvě ráno telefonát, když o sobě osoba na duhé straně prohlašuje, že je Andy C a že by rád vydal mé věci, je samo o sobě dost šílené. Musím přiznat, že jsem si myslel, že je to jen vtip. Ono to člověka docela odrovná když se jeho dávný sen jedním telefonátem vyplní.

DOA: První track, jenž od tebe, mohli lidé slyšet byl v roce 2006, "Leachcraft". Jaké to bylo, být vystaven takovému zájmu?

Basher: Prostě skvělé. Potřásl jsem si rukou se spoustou mých idolů, a nabídly se pro mne nové možnosti. Když jsem hrál v nějakém klubu, tvořily se venku vyloženě zástupy. Ale mělo to také negativní dopad na mou práci ve studiu. Najednou jsem cítil obrovský tlak, při své tvorbě, a bohužel musím říct, že to ještě nevymizelo, na druhou stranu si ale myslím, že to z mé produkce vymačká co nejvíc, což je jedině dobře.

DOA: Za posledních pár let, jsi kromě svých vlastních releasů, stihl remixovat pecky, některých opravdu velkých jmen, včetně C4C nebo EZ-Rollers. V čem se to liší od sólové produkce?

Basher: Hlavní rozdíl je v tom, že pokud remixuješ, tak máš většinou už pěkně nalajnovanou posloupnost jednodlivých zvuků, na kterou můžeš navázat, takže si s tím můžeš vyhrát víc, než když musíš tyhle zvuky pracně tvořit. Je to také zábavnější. Když dělám nějakou vlastní věc od úplného počátku, tak se mi občas stane, že to prostě překombinuju. 

DOA: Teď když už rok 2009 pomalu končí, zajímalo by mně, na co se můžeme těšit ještě před Novým rokem, popřípadě v roce 2010.

Basher: Můj příští release na Frequency (sublabel pro RAM Records-pozn.překlad.) bude Airtime/ Biometrix a Vigilante , jenž vyjdou 9.listopadu. Na vinylu vyjde Airtime/ Biometrix a Vigilante bude ke stažení pouze digitálně. Co se týče roku 2010, tak budu mít pár releasů ještě na Frequency, a track "Roc Ya Sole" na Sudden Deff Recordings, a nesmím zapomenout na vinyl na TeeBeeho labelu Subtitles, což bude kolaborace s labelem pánů Deep & Shaffie. Taky mám v rukávu nějaké remixy pro labely Universal Project a Juggernaut.

DOA: Jsi také velice aktivní Dj, je tvůj styl hraní, tak rozsekávací, jako to známe z tvých tracků, nebo to tak nerubeš?

Basher: Mám spíše sklon hrát více různorodě, takže si v mých setech, přijde každy na své.Přihlížím samozřejmě k místu a typu akce, kde hraji, protože v některých částech světa mají rádi více ten klasický a zaručený sound. Hlavně jde o to, to pořádně rozproudit.

DOA: Podělíš se s náma o svůj současný TOP 10?

Basher: Jsem si jistý, že mezitím, než tohle interview vyjde, má současná top 10 bude uplně někde jinde,takže vám místo toho nahodím můj top 10 tracků v roce 2009, včetně mé vlastní produkce :)
1. ULTERIOR MOTIVE & JUDDA - INFRASONIC 
2. CAMO & KROOKED - TONIGHT 
3. CRYSTAL CLEAR & NETSKY - COME BACK 
4. NC17 -SLUG PATH VIP 
5. CALYX & TEEBEE - OWN THE NIGHT 
6. CULTURE SHOCK - MACHINE 
7. SUBFOCUS - DEEP SPACE 
8. INSIDEINFO – TICKER 
9. DC BREAKS - PICKITT LINE 
10. DIE - CLEAR SKYS - BREAK RMX

DOA: Jaký byl tvůj zatím největší výkon, v tvé hudební kariéře? A máš nastavené nějaké cíle které by si chtěl v budoucnosti dosáhnout?

Basher: Zažil jsem tak trochu špetku všeho, cestování po světě a hraní vedle těch největších jmen, nejspíš bych měl říct, že největším výkonem bylo tohle interview :)

DOA: Co tě vlastně, mimo produkování, baví? 

Basher: Jsem víceméně rodinný typ. Trávím s rodinou většinu svého volného času. V podstatě kromě hudby, žádny koníček nemám. (což je celkem nuda, já vím)

DOA: Trávíš hodně času, tím že si na internetu, skrze různé fóra, blogy a tak podobně, udržuješ přehled o DnB?

Basher: Na internetu jsem v podstatě pořád, a checkuju některé stránky každý den, abych věděl co se ve světě ohledně DnB děje. Ve skutečnosti nepřispívám svými názory, ale jsem součástí scény a myslím si, že tím jsem prospěšný nejvíce. Je to něco co jsem nikdy nemusel, myslím tím přispívat na různá fóra, vyjma jedné chvíle kdy se mi rozbil můj přehrávač a já musel vyjádřit svou nespokojenost firmě, která je teď známá jako SHAMSUNG.

DOA: Co by si řekl někomu, kdo by k tobě přišel a chtěl po tobě radu, ohledně toho, co udělat pro to aby si ho všimly přední labely?

Basher: Dělej dobré tracky.

DOA: Chtěl by si ještě něco říct, než to ukončíme? 

Basher: Díky DOA crew, Ram & Frequency crew, mrtvému Joshi, což je pes mé mámy (nasamploval jsem jeho vrčení a použil ho do basové linky, kterou používám doteď),prostě všem, kteří mě podporovali od Djs/radia/promotéru, a samozřejmě tebe. Díky všem.


www.myspace.com/djbasher

*GRAB BASHER TUNES FROM THE DOA STORE 
*GRAB BASHER TRACKS FROM DOA DOWNLOADS

Words: khal

Překlad: Spidey (Spideyy@centrum.cz)

Žádné komentáře: