pondělí 2. listopadu 2009

B-Complex (Rozhovor)


Slovenského matadora, netřeba sáhodlouze představovat. Ve svém nabitém programu si udělal chvíli čas na exkluzivní rozhovor pro basshole.cz. Tady to máte:

Ahoj Matusi, v prvé řade, bych ti chtěl poděkovat, za to, že sis udělal čas na tento krátký rozhovor. Je mi jasné, že práce, máš až nad hlavu.Takže začneme:
Má první otázka, nebude směřovat okamžitě k práci, ale spíše k tvému soukromému životu. 
Trackem Beautiful Lies, jenž vyšel na kompilačce Sick Music, na labelu Hospital Recordings, sis udělal, neskutečně velké jméno. Vždyť tento track byl na stránkách Beatportu, ve své době, jednoznačně nejkupovanější. Otázka tedy zní: Jak moc ti tento track změnil život? Byl to určitě obrovský boom, ale jak ho vnímáš ty? Co ti popularita, z toho vyplívající dala, a co naopak vzala?


Ahojte, nemám veľmi pocit, že by mi to zasahovalo do života, predsa len drum&bass nie je POP, od nejakého mainstreamového úspechu to má ďaleko. Okrem toho nie som veľmi typ človeka, čo by potreboval každý večer niekam vyraziť von medzi ľudí a momentálne bývam kus od Bratislavy na dedine, kde ľudia ani netušia, čo dnb vôbec je. Určite je to však pre mňa posun vpred do ďalšej hudobnej tvorby, skladba mi pomohla otvoriť dvere, na ktoré sa ťažko klope kým za sebou človek nemá nejaký úspech. Teší ma však , že sa moja hudba ľuďom páči, 
potom je radosť tvoriť niečo nové, často sa neviem dočkať ďalšej párty aby som si mohol zahrať novinku, s ktorou sa práve v štúdiu hrám. Už som však aj od dvoch mojich veľmi blízkych ľudí počul, že sa ich pýtajú "či som teraz hviezda" nemám ten dojem a dúfam, že to neovplyvňuje moje správanie. 

Pokud zabrousím do tvého současného období,většinu čtenářů by zajímalo na čem momentálně pracuješ? Nový remix tracku Arcane od New Education, jenž jsme měli možnost slyšet, mimo jiné v Hospital Podcastu nb.99, je více, než povedený, otázkou tedy zůstává, kdy budeme mít možnost si tento nový počin zakoupit,a v jakém formátu, samozřejmě pokud už tyto informace máš. A co takový It's a Funny World??? Dočkáme se někdy oficiálního releasu? 

Ďakujem, som rád že sa Vám páči. Úprimne povedané neviem povedať presné detaily, k remixu som sa dostal cez Tonyho a Chrisa z Hospitalu, ktorí su tí, čo komunikujú s labelom New Education. Ak som tomu správne porozumel , tak chystajú v blízkej budúcnosti nový album, či na ňom bude aj remix neviem, v každom prípade sa okrem podcastu objavil aj v show Zana Lowa na bbc radio1 a je súčasťou promo k tomu albumu. Žiaľ je viac skladieb ako It's a funny world, ktoré sa zatiaľ nikde neobjavili a ľudia sa na ne pýtajú. Sú to všetko skladby, ktoré by som rád dotiahol do konca a vydal napríklad na albume. 

Který interpret, kromě dvojice Stakka and Skynet, tě nejvíce ovlivnil, a máš své favority, i mezi současnými producenty? Řekni nám co takový B-Complex poslouchá.

Stakka a Skynet boli pre mňa impulzom k dnb ako takému, odvtedy sa všeličo pomenilo aj dramáč teraz znie úplne inak. Ale som rád, že sa to deje, znamená to , že žije a oslovuje stále nové ročníky nadšencov. Z drum&bassu ma v začiatkoch ovplyvňovali ľudia ako Teebee, Concord Dawn, D Kay, Neskôr som bol namotaný na "deathstep" Current Value, Limewax a pod, vždy však bolo pre mňa dôležité pracovať s melodikou, takže tie skladby boli pre jedných moc mäkké , pre druhých moc tvrdé. Ale to je to čo ma baví, hľadať nejaké nové kombinácie, priniesť do dnb niečo čo tam ešte nebolo. Je trochu rozdiel medzi tým čo sa mi páči ako producentovi, poslucháčovi a čo sa mi páči ako DJovi, aj keď sa to samozrejme nedá úplne oddeliť. Okrem dnb moju hudbu ovplyvnili projekty ako Shpongle, Xploding Plastix, Fat Boy Slim, Prodigy, RMB, ale aj tvorcovia filmových soundtrackov , ako Yann Tiersen, Howard Shore, Hans Zimmer.. ale aj hudba Kryla alebo Nohavicu.

Vím, že studuješ, jak dokážeš zvládat náročné studium, skládání nových pecek a živé hraní? Přeješ si někdy aby ses mohl rozdvojit, nebo to zvládáš levou zadní?

Bol by som rád keby štúdium bolo skutočne náročné, bohužiaľ je to jedna fraška a paródia na vysoké školstvo.. Nechcem zachádzať do detailov lebo by som sa zbytočne ročúlil. Čas to síce žerie, ale náročné to nie je.. Keďže robenie hudby je zároveň moje najväčšie hobby , tak čas sa pre to nachádza tak nejako sám. Je však pravda, že s tým ako sa mi to teraz rozbieha je toho času menej a menej, najmä keď pribúdajú projekty ako napríklad spomínané remixy, ktoré treba do nejakého termínu stihnúť spraviť. Potom sa zrazu zdá , že na nič nemám čas a to rozdvojenie by celkom pomohlo..

V nejbližší době hraješ v Žilině. Kdy se ale na tebe budou moci podívat i fanoušci z České Republiky jenž nemají tu možnost jezdit na party k vám na Slovensko? 

V čechách hrám najbližšie 28.11. v Halenkove , podľa mapy je to blízko Vsetína ak sa nemýlim. Snáď sa potom do konca roka ešte nejaké to hranie u Vás objaví.

Zpátky, k Beautiful Lies, pověz nám něco o britské soutěži "Selector ", kam tuto skladbu přihlásilo rádio FM.

Selector je relácia rádia BBC, ktoré propaguje britskú hudbu vo svete, hráva sa v rôznych krajinách v ich národných rádiách.. v našom prípade Rádiu FM, kde reláciu uvádza Daniel Baláž. Teraz pre zmenu poprosili zástupcov tých krajín aby im dali skladbu, ktorá by ich reprezentovala a FMko si vybralo Beautiful Lies, za čo im ďakujem. 

Vím, že pro skládání si používal program Renoise, platí to i nadále, nebo už je tomu jinak? 

Tak tak, začínal som ešte s fasttrackerom a stará láska nehrdzavie. Renoise má svoje výhody aj nevýhody, ale som v ňom úplne doma, a mnohé veci ako napríklad robenie bicích sa v ňom dajú spraviť oveľa šikovnejšie ako vo "veľkých" sequencéroch. Na programoch však tak veľmi nezávisí ako na tom, čo kto vie s nimi urobiť. Ak by chcel niekto začať s produkciou, doporučujem mu hlavne nepočúvať "odborníkov" ktorí by im najradšej dali do rúk ten "najlepší" software, s ktorým si potom nevedia rady.. Ani šoférovať sa neučíme na Formuli..

Vyber si:
Neurofunk x Liquidfunk 

Drum&Bass!

Tony Colman x Lincoln Barrett

Určite Tony, ktorému inak gratulujem k narodeniu nového potomka. 

Brooklyn & Rido x No Money

Brooklyn s Ridom, som rád že som mal možnosť chalanov spoznať a držím im palce do života

Superstar x Fotbal 

Po výkonoch našich futbalistov je to jasné .. Slovenské futbalové superstárs xD

Hamburger x Svíčková

Svíčková ! Alebo moravský vrabec , vepřo knedlo a podobné záležitosti.. Pri ceste do čiech nesmie chýbať návšteva poriadnej hospody :) ( + pivo samozrejme, ak práve nešoférujem )


Ještě jednou díky Matusi, že sis udělal čas na tento krátky rozhovor. Přeji hodně štěstí do budoucna, a aby ti vše klapalo minimálně tak dobře, jako teď.

Ďakujem aj ja, nech sa Vám darí, a ľuďom kopu zábavy na párties a príjemné počúvanie.


Žádné komentáře: