Ilgiz Shamsiev aka DaVIP se narodil v oblasti Tyumen, v ruském městě Pyt-Yah a v současné době je považován za nejmladšího a zároveň nejperspektivnějšího breaks a drum & bass producenta v celém Rusku. Ve svých dvaceti letech má už na svém kontě více než 30 releasů na labelech jako například Hardcore Beats, Breed 12 Inches, Ayra, Cut & Run, Malpractice nebo třeba Ammunition Recordings.
Ahoj. Můžeš nám osvětlit, jak se ti povedlo stát se natolik uznávaným breaks/dnb producentem, v tak mladém věku? Existuje na to nějaký recept?
Ahoj. Žádný stoprocentní recept samozřejmě není, ale pokud začnete opravdu brzo, tak se to zákonitě musí nějak projevit. Já dostal PC někdy v roce 2002, či spíše 2003 (bylo mi tehdy 12-13let) a hned jsem začal prznit zvuk v některé z těch směšných pc aplikací jako eJay, haha. Mezitím se mi dostalo do rukou album od Freestylers, jménem Pressure Point. V té době se mi ještě nelíbilo, ale postupem času jsem si na něm vypěstoval závislost. Tohle byl nejspíše ten začátek...moment kdy jsem si zamiloval breakbeat. Co se týče dnb produkce tak tady jsem měl základ v Painkiller od Freestylers a Pendulum.
Zaregistroval si už, že se o tobě říká, že jsi odchovanec Prodigy?
Tak tohle jsem zaznamenal pouze jednou, hahaha! V Bylo to v press-release mého EP Ignition, ale je jedno co si říkají, já se k tomu nijak nevyjadřuju.
A co pozvánky na hraní? Dostáváš je často?
Často! Ale né zas tak, jak bych si představoval :). Naposledy jsem hrál v Samaře, což byla opravdu skvělá párty. Těsně předtím to byla akce v Moskvě s anglickou dvojicí Slyde. Musím si ale postěžovat na breakové fanoušky v Moskvě. Vepředu jich bylo asi jen 50, jestli né míň. Tady je seznam měst kde jsou v poslední době hrál: Moskva, St. Petersburg, Kaliningrad, Ekaterinburg, Khabarovsk, Norilsk, Nizhnevartovsk, Omsk, Chelyabinks, Samara, Surgut, Vologda, Ivanovo, Neftekams. V únoru 2011 budu hrát na Hardcore Beats ve Španělsku, spolu s předními residenty tohoto labelu. Už se opravdu nemůžu dočkat! Také jsem dostal spoustu nabídek na hraní v USA, Itálii, Polsku, nebo třeba Německu či Chorvatsku, a to nemluvím o té spoustě nabídek na break akce ve Španělsku. Bohužel jsem je musel odmítnout, protože v té době jsem ještě neměl zařízený mezinárodní pas. Teď už jsem si to ale vychytal.
Pomatuju si, že když jsem dělal rozhovor se Sergeyem Kabakovem, tak situace ohledně spuštění vašeho vlastního labelu, byla ještě nedořešená. Změnilo se od té doby něco?
Hm...vyloženě náš nápad to nebyl. Stojí za tím Sergey a jeho kámoš Igor Tokkata. Já měl být pouze residentem tohodle labelu. No a situace je zhruba na stejné úrovni jako předtím, jelikož Sergey toho má opravdu hodně. No a já musím ještě roztřídit a upravit spousty remixů, plus do toho ještě studovat.
Čemu ještě, mimo hudby, se vlastně věnuješ? Kde studuješ, a jak se ti daří zkombinovat studium a práci?
Studuji na akademii VEGU, ve městě Ufa. Jsem momentálně ve čtvrtém ročníku oboru scénograf kulturních a rekreačních programů. Takže řízení průběhu, psaní scénářů, hraní a takové věci. Během studia a předtím, jsem se asi 10 let věnoval sálovému fotbalu. Vykašlal jsem se na to ale kvůli hudbě, protože ta se stala neodmyslitelnou a velice důležitou součástí mého života.
Ještě bys nám mohl říct něco o připravovaných peckách. Kdy že to vlastně vyjde Brick na Hardcore Beats a už máš hotový druhý track? Pokud ano, tak který to je?
Davip - Brick [Hardcore Beats] by Davip
Nebudu lhát, ještě se přesně neví kdy vyjde Brick, a co se týče druhého tracku, tak na něm stále pracuju! Mimoto je ale spousta tracků, které mám rozdělané a vyjdou v nejbližší době. Jmenovitě je to track od Afghan Headspin (Acid Signal) pro Hardcore Beats. Dále spolupráce na remixu s drum and bassovým producentem a mým dobrým přítelem jménem Dima Engage na tracku od Aggresivnes (Avalanche) pro španělský label Elektroshok. Dále remixy Jay Cunning and OneSinner - Badman, pro label Sub Slayers, Baymont Bross and RaynPro - Twisted Metall, pro label Pooty Club, Vent - Crystalite pro Hardcore Beats. No a potom ještě originální tvorba jako třeba Napalm pro label Close 2 Death (na druhé straně bude remix italského producenta jménem Aeph) nebo třeba spolupráce s MC vokalistkou z Nového Zélandu (Mc Kyla - Borderline, pro label Elektroshok), či spolupráce s producentem z Venezuely (Zardonic - Biohazard, pro label Big Ridddim). Dále musím zmínit track Vertigo, což bude spolupráce s mým kámošem jménem Victor Encode, na labelu Nasca. A to by mohlo být vše, doufám, že jsem na nic nezapomněl.
Jaký je tvůj názor na různá fóra, kde se dá hudba běžně stáhnout? Viděl jsem, že i ty sám jsi byl registrovaný na funkysouls :). Byl bys radši, kdyby lidé tvou hudbu takto nesdíleli, nebo je ti to jedno, protože své fanoušky jsi již získal?
Je mi to jednou. Nevadí mi pokud se takto dostane ven věc, která už oficiálné vyšla (ono to nejde zastavit), ale pokud se šíří věc, která ještě nevyšla tak mě to vyloženě vytáčí (sakra, ti lidé snad nemají žádné svědomí!). Jsem tam registrovaný abych mohl dávat k šíření freetracky, mixy no a samozřejmě abych dohlížel na šíření dubs. Nemá pro mě žádný smysl tam něco stahovat. Většinu věcí na promech mám od mých známých producentů a labelů. Mnoho mých znamých producentů jsou tam také registrováni, kvůli možnému upsání některých svých tracků, v tomhle nechci být vyjímka.
Jaký software používáš k produkování?
Pouze FL Studio. Pracuji v něm už spoustu let a mohu jen chválit. Vše mi v něm perfektně vyhovuje a kašlu na ty upjaté názory že FL je pro děcka. To jsou pouze názory hlupáků, kteří mají ruce pouze na to, aby se s nima mohli štourat v nose.
Máš nějakou oblíbenou pluginu?
Jasně že mám. Audio Vember Surge. V ní dělám ty největší rozsekávky!
Kolik hodin denně strávíš tvořením tracků?
No...to záleží! Někdy jsem tak lenivý, že na to celý týden ani nešáhnu, ale na druhou stranu jsem pak schopný sednout a udělat třeba track přes noc. Průměrně ale sedím třeba hodinu, dvě a pokud nedostanu nějakou inspiraci, tak prostě neudělám nic. Hlavně na to nemám žádný harmonogram, nebo tak, přijde mi mnohem zajímavější takhle improvizovat.
Myslíš, že je možné v moderních podmínkách (především kvůli počítačovému pirátsví) udělat tímhle kariéru, a vydělat si třeba i na živobytí? Co ty osobně? Máš dost peněz z online prodeje?
Myslím si, že to možné je. Kariéru uděláš pokud budeš tvořit v některém profláklejším žánru a budeš vydávat na známých a dobrých labelech. Co se týče breaku, tak si nemyslím, že by někdo mohl vydělat pouze na digitálních prodejích. Jsou tady stále lidi, kteří si kupují vinyly, a není jich zrovna málo.
Tvoje rada pro začínající producenty:
Nešiřte hned svůj 30 sekundový základ, jenž se vám podařilo za hodinu uplácat ve Fruiťáku! Prostě si nad tím sedněte pořádně a všechno si důkladně prokuťte. Je to tak mnohem zajímavější.
Můžeš dát ke sdílení nějaký exclusivní track pro čtenáře BreakBeat News, potažmo Basshole BLOGU?
V současné době sdílím skoro 40 tracků volně ke stažení na mém Promo Dj profilu. A zrovna před nedávnem jsem tam přidal bootleg od Damiana Marleye. Takže tady ho máte!
Štastný nový rok, vám všem!!!