pátek 28. října 2011

Intelligent Manners (Rozhovor)


Matička Rus je nezastavitelná. Již takřka dekádu se na nás chrlí tvorba mladých producentů, pocházejících právě z tohoto kouta Evropy. Jejich počet je obdivuhodný, což jednoznačně vypovídá o tom jaké oblíbenosti se těší taneční hudba, respektive dnb, v této zemi, jenž si na nejstarším kontinentu ukrajuje největší kousek koláče. Přestože je Rusko nejvěším státem Evropy, jeho hustota zalidnění je pouze 8 obyvatel na km2,a když si vezmete v potaz, že dj či producent, sámo sebe nazývá asi 7 z tohoto počtu, tak vám musí být jasné, že kvalitativně je to někde na pomezí geniality a šílenství. Zdálo by se, že Dmitriy Sabekiya, je pouze dalším, z tohoto širokého zástupu, ale není tomu tak. Tento mladík, jehož liquid/soulful pecky, s neskutečným nábojem, vyvolávají v člověku velice pozitivní energii a náladu, má totiž neskutečně našlápnuto, a za ty tři roky, kdy se na scéně pohybuje, už se stačil zapsat zlatým písmem do podvědomí posluchačů, hledajících čístý a líbivý sound,velice podobný trackům od borců jako je Calibre, Mutt či Bungle.



Ahoj Dmitriy. Díky, že sis udělal čas na tento krátký rozhovor. Jak se ti daří, a do jaké míry zvládáš nástup podzimního období? Přibydou ti nějaké povinnosti, a zvládl ses na ně dostatečně připravit a odpočinout si během uplynulých prázdnin? Zajímalo by mne, kde si třeba trávil dovolenou.

Ahoj.Všechno šlape tak jak má! Podzim je totiž jen tak mimochodem moje nejoblíbenější a také nejvíce produktivní roční období. Zrovna pracuju na spoustě nových tracků. Prázdniny jsem trávil se svou rodinou v Petrohradě. Tady jsem zažil spoustu moc příjemných zážitků, vydal nějaké ty tracky, potkal hodně zajímavé lidi, a také jsem měl tu možnost hrát na úžasných akcích, z nichž mi nejvíce uvízlo v paměti hraní s LTJ Bukem, a potom taky s Alexeyem (Command Strange), což bylo někdy uprostřed léta. Jinak jak jsi zmínim ten příchod zimy, tak speciálně pro mě to není nikterak tíživé, jelikož s tím nemám spojený nějaký přiliš velký nárůst povinností. Je to pro mne spíše inspirativní období, kdy se opravdu ponořím do tvorby své hudby a není dne, kdybych se tomu nevěnoval.

První release ti vyšel sice až v roce 2008, ale dnb se věnuješ podstatně déle. Můžeš popsat, co všechno předcházelo tomu, než „Music take your mind“ spatřilo světlo světa?

No, to není tak úplně přesné. Úplně první věc mi totiž vyšla už v roce 2007 na ruském labelu Respect Records, a jmenovala se "Praise The Lord". Později už v roce 2008 předcházelo vydání “Music take your Mind”, ještě ”I Lost You Baby” vydané na Liquid Brilliants Records. Ale zpět k tvé otázce. Drum and bass jsem začal poslouchat, ještě jako dítě přibližně v roce 1996. Už tehdy jsem si byl jistý, že můj život bude s tímto hudebním stylem nesmírně propletený. Prostě se to usadilo v mé hlavě a už mne neopustilo. A nutno podotknout, že jsem naposlouchal opravdu hodně věcí, než jsem se pustil do tvorby vlastních tracků.

Rok 2011, byl pro tebe neskutečně plodný. Vyšlo ti několik povedených EP, mimo jiné na Celsius Recordings či FOKUZ Recordings. Hodláš pokračovat v nasazeném tempu i v roce 2012? A když už jsme u toho, tak kdy se můžeme těšit na tvé první album?

Ano, jak jsem už říkal vyšlo mi hodně věcí. Release “Everybody Knows” EP jako dvojvinyl na Fokuz Recodings byl pro mne velkou příležitostí, čimž ale nechci snižovat ostatní EP jako například “My Sweet Love” EP, “Show Me” EP, “Someday” EP, “Better Be Rolling” EP, “I Won’t ” EP, jenž vyšli na Fokuz and Celsius Recordings. Nesmím ale usnout na vavřínech, proto nepolevuji. V roce 2012 se tudíž můžete těšít na pár nových EP, nějaké ty singly, no a samozřejmě na mé album.

Ještě k tomu albu, jenž si zmínil. Kdy přesně ho můžeme očekávat?

Album pujde do prodeje v první polovině roku 2012. V současné době na něm ještě pracuju.





Udělal si pár kolaborací s Command Strange. Dalo by se říct, že je to tvůj parťák, a znáte se už dlouho? Můžeme se těšit zase na nějaké společné projekty?

Ano, dalo by se to tak říct. Znám ho už celkem dlouho. Potkali jsme se v roce 2008, a od té doby jsme spolu udělali už spoustu kolaborací. Opravdu si užívám práci s ním, jelikož vždy vznikne něco zajímavého pro nás oba, a to i navzdory té vzdálenosti, jenž nás dělí. Důkazem toho je i nový vinyl, jenž vyšel nedávno na Celsius Recordings, jmenuje se "More Than You Know". A co se týče rozpracovaných věcí, tak mimo kolaborací s Command Strange, musím ještě zmínit spolupráci s lidmi jako Enei, Nuage, Dynamic nebo třeba Iriann Joyce.

Když se vždycky spustí, ta stokrát provařená debata digital vs. vinyl, co tě jako první napadne?

Myslím si, že v současné době už tohle téma není tak aktuální, jako dva, tři roky zpátky. Spousta Djs hraje z cd, a hodně dalších upřednostňuje vinyl. Je to spíše otázka vkusu. Já osobně vždycky tahám ve svém bagu hromadu vinylů, ale přitom si neodpustím nějaké ty dubplaty, na cd. Ale vinyl to je velká láska, myslím si že je to mnohem estetičtější, a zastávám názor že hraní z vinylu nikdy nevymizí. 

Na čem momentálně pracuješ, a máš mimo hudby i něco jiného čemu se věnuješ, když máš zrovna čas?

Kromě Drum’n’bassu, ještě dělám hip-hopové lomené beaty. Mám hromadu úžasných samplů, jenž se k těmto beatům výborně hodí. V tomto duchu zrovna připravuji mixtape, na kterém se společně se mnou podílí ještě ruský mistr scratch, jménem Chinmachine. Nebude to trvat dlouho a budete mít možnost si to poslechnout!

Vždycky mě zajímalo, jak jsi vymyslel tu svou přezdívku. Znamená to něco, nebo se ti prostě líbilo to slovní spojení?

Přezdívka "Intelligent Manners" je přímo spojená s tím soundem co upřednostňuji v Drum’n’bassu. Tedy spíše jemný soulful styl. Samozřejmě že mám rád všechny odnože Drum’n’bassu, ale vždycky mi byl Liquid sound bližší. Takže když jsem přemýšlel jak si budu říkal, napadla mě tahle přezdívka jako výborná reflexe, toho co je mi blízké, a myslím že to sedí úplně přesně.

Mohl bys nám prozradit svoji aktuální TOP 5 tracků, které nemůžeš dostat z hlavy?


Calibre – Ugly Duckling
BCee feat. Darrison - So Right
Komatic – Make The Most of Now (Technicolour Remix)
Ben Soundscape and Random Movement - Perpetual
S.T. Files & Calibre - The Void 

Díky moc že sis udělal čas, zodpovědět těhle pár otázek. Přeju ti ať se ti vše vydaří, a kdybys měl někdy cestu do České Republiky, tak dej vědět.

Taky díky! Jsem velice rád, že se lidem líbí, to co dělám, a budu se je snažit v budoucnu nezklamat. Zdravím všechny příznivce a milovníky Drum’n’bassu v České Republice, a doufám, že vás budu moci v blízké době navštívit. Mějte se!